Halaman

Khamis, 1 November 2012

Samy Vellu luluskan projek kondo Batu Caves-Anwar


Bekas Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu individu yang bertanggungjawab meluluskan Kondominium Batu Caves sekaligus menepis kontroversi Umno BN mengatakan kononnya pembinaan projek itu diluluskan Kerajaan Selangor sekarang.

Mendedahkannya pada ceramah Merdeka Rakyat di sini malam tadi, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pembinaan dua blok kondominium 29 tingkat berhampiran Kuil Sri Subramaniar Swamy itu mendapat kelulusan MIC dan Umno pada 2007.

Beliau menempelak pemimpin MIC kerana menipu rakyat India, malah meletak kesalahan ke atas Kerajaan Selangor.
“Lepas itu mereka cabar Menteri Besar hentikan pembinaan, saya beritahu Khalid (Ibrahim), kita jangan ikut kata mereka dulu, kita siasat, cari siapa yang luluskan dan kita dakwa orang yang bertanggungjawab,” tegasnya disambut tepukan gemuruh lebih 5,000 penduduk Kuala Langat.
Semalam di Parlimen, Khalid mengumumkan penubuhan pasukan petugas bebas untuk menyiasat isu berkaitan pembinaan kondominium tersebut.

LA: Anwar memang duka menuding jari pada orang lain.Tengok je lah masa dia jadi Menteri Kewangan semasa dilanda krisis kewangan, dia tetap menempelak orang lain.Nasib baik masa itu, Malaysia ada Perdana Menteri yang bijaksana yang tidak mahu membuat pinjaman pada bank dunia,kalau ikut kepala otak Anwar yang singkat tu,memang kita da terjebak dengan bank dunia>sudah terbukti Anwar hanya pandai bercakap tapi bukan pada tindakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan