Halaman

Jumaat, 16 November 2012

Nasha lari dari muktamar Pas


Bekas timbalan presiden PAS Nasharudin Mat Isa dilaporkan tidak akan hadir ke Muktamar PAS ke-58 yang bakal berlangsung di Kota Bharu bermula Jumaat kerana memenuhi undangan rasmi ke luar negara.
Akhbar Berita Harian menyebut, Nasharudin berada di luar negara sejak Ahad dan undangan tersebut diterima sejak awal lagi.
Nasharudin memberitahu akhbar tersebut bahawa ketidakhadirannya itu “bukan isu besar” dan yakin PAS tidak akan mengenakan apa-apa tindakan ke atasnya.
“PAS tiada masalah kalau memang beliau atau mana-mana ahli muktamar ada urusan lain yang lebih penting. Tak adalah sampai nak ambil tindakan sebab ini biasa.
“Mungkin ramai yang mahu melihat tempat duduknya selepas tidak lagi berada di atas pentas itu saja,” katanya seperti dipetik akhbar itu.
PAS dalam satu kenyataan pada September lalu menyatakan kontroversi melibatkan Nasharudin dan parti itu dibincangkan atas prinsip “sahabat” dan tidak melayan MP Bachok itu sebagai musuh.
Sebenarnya dia cabut lari ke luar negara, bimbang dibalun semasa muktamar nanti. Lebih baik dia tidak berada di situ, nanti hati makin pedih!!! Memenuhi undangan, itu sebagai modal melarikan diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan