Halaman

Rabu, 21 November 2012

Untuk menang ‘perang’, musuh mesti dihancurkan


Doa untuk menghancur dan menjahanamkan Umno BN yang disebut di Stadium Sultan Muhammad IV baru-baru ini adalah bermaksud mengalahkan parti dan gabungan tersebut dalam pilihanraya umum akan datang.

Dalam arena politik Malaysia, PAS dan Umno sekian lama bertanding untuk memenangi hati rakyat bagi mendapatkan kuasa pemerintahan. Dasar sekular dan nasionalis perkauman yang diperjuangkan oleh Umno BN jelas bertentangan dengan dasar PAS yang ingin menegakkan Islam yang syumul dan menyeluruh.
 Untuk mencapai kemenangan dalam 'peperangan' pilihanraya ini, kehancuran pihak lawan adalah sangat penting. Hancurnya Umno BN bukan bermaksud hancur dan binasa individu yang berada di dalamnya. Hancurnya Umno BN ialah parti dan gabungan tersebut tidak mampu meneruskan survival dan kelangsungan perjuangan yang berlawanan dengan Islam apabila kalah dalam pilihanraya.

Busuknya hati Pas, padahal dalam Islam tak penah mengajar umatnya mendoakan keburukan umat Islam yang lain.Tapi Pas telah memutar belitkan fakta.Pas jangan bagi umat Islam lebih keliru dengan perkara ini.jangan bahawa fahaman yang salah untuk umat Islam di Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan