Halaman

Selasa, 22 Januari 2013

DAP duri dalam daging untuk PAS

 “Kalau DAP tak mahu bersama Islam, kenapa dia dengan PAS? Saya ulang lagi sekali, kalau DAP menolak dasar Islam, jadi kenapa dia bersama PAS?”

Pada realiti dan secara jujurnya bolehkah PAS disetarafkan dengan Islam? Bukankah PAS hanya sebuah parti politik yang menganut ajaran Islam? Sebagai penganut ia mungkin sebuah entiti yang taat pada Islam dan mungkin juga tidak akur atau tidak acuh dengan ajaran Islam. 
 
Bagaimanapun Tok Guru Nik Aziz amat yakin dengan pemikirannya yang nampaknya menjadi pendirian politiknya berhubung DAP. 
 
“PAS ini adalah satu parti yang ada dasar, bila DAP boleh terima PAS maknanya DAP boleh terima dasar dan dalam masa itu...tiada apa-apa gangguan (daripada DAP),” kata Menteri Besar Kelantan itu.
Pengerusi Karpal Singh dan Setiausaha Agung Lim Guan Eng menegaskan parti itu tidak bersetuju dengan sebarang usaha PAS melaksanakan hudud.


 Adakah hanya bersandarkan kesediaan DAP terus mahu bersama PAS dalam Pakatan Rakyat, ia menjadi dalil bahawa DAP tiada sebarang kesumat terhadap PAS, apatah lagi Islam.?
 Bukti telah jelas dapat dilihat berhubung pendirian DAP terhadap isu kalimah.Kenapa Karpal nak masuk campur dalam urusan akidah umat Islam??apa motif sebenar DAP??dan mengapa PAS masih berdiam diri dan hanya menurut sahaja apa yang dibuat oleh DAP?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan