Halaman

Jumaat, 18 Januari 2013

Pembangkang jual ubat tak laku

Pembangkang yang dasar dan hala tujunya bersandarkan semata-mata untuk tumbangkan kerajaan BN, menanam rasa benci pada BN dan menguasai Putrajaya.Rakyat harus berhati-hati dan jangan mudah termakan janji manis ditaburkan pemimpin parti pembangkang kerana mereka sebenarnya hanya mahukan undi dan meraih simpati rakyat.
Pemimpin pembangkang yang hanya petah bercakap dan pandai menabur janji kosong tetapi tidak mampu menunaikan apa yang mereka janjikan kepada rakyat. Walaupun mereka petah bercakap tetapi pilihan raya ini bukan soal orang petah bercakap. Kalau kita nak pilih orang petah bercakap, kita pilih orang jual ubat di tepi jalan.
Bila dia jual ubat, dia kata ubat ini boleh sembuh, kalau demam boleh hilang demam, kalau sakit badan, sengal-sengal badan boleh hilang sengal badan. Itu akan jadi modal dia untuk jual ubat.. pada dia soal sama ada ubat itu benar-benar boleh sembuhkan penyakit bukan masalah besar buatnya, asalkan kita beli ubat…itu saja tujuannya.
Jadi fikir-fikirlah wahai rakyat sekalian sebelum memilih kerajaan yang akan memerintah.nak ke ,negara kita diperintah oleh tukang ubat??sanggup tengok rakyat dan negara kita diperintah oleh orang yang hanya nak menghancurkan Malaysia?Kerajaan ni seperti bini kita,nak pilih bini,bukan boleh main tarah je,kena pilih yang terbaik di antara yang baik.Samalah seperti pilih kerajaan.Pilihlah yang boleh beri manfaat pada kita,bukan yang menyusahkan  kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan