Halaman

Selasa, 11 Jun 2013

Pas gesa tindakan tegas hina Nabi

Dewan Pemuda Pas (DPP) Wilayah Persekutuan menggesa kerajaan mengenakan tindakan tegas terhadap dua individu  yang menghina Rasulullah  SAW melalui laman sosial  Facebook baru-baru ini.
Tindakan perlu dikenakan  kepada individu terbabit sebagai pengajaran kepada semua pihak  supaya tidak mengulangi perbuatan sama.
Tindakan keras dan tegas kerajaan dituntut kepada individu terlibat sebagai pengajaran kepada semua pihak pada masa akan datang. Jangan ada sikap "double standard' dalam mengambil sebarang  tindakan.
Media melaporkan semalam, Kementerian Komunikasi dan Multimedia telah mengenal pasti dua individu yang menghina Nabi Muhammad SAW melalui laman sosial Facebook dan menyerahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.Menterinya, Datuk Seri Shabery Cheek berkata KKMM memandang serius kes penyalahgunaan internet di negara ini, terutama penyebaran fitnah dan hasutan yang boleh menimbulkan keresahan dan kemarahan rakyat.
Dua akaun Facebook yang menggunakan Calvin Gani dan Rakyat Anarki dikenal pasti yang menghina Rasulullah SAWdan mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini.

Harap KKMM tidak biarkan perkara ini berleluasa dan berulang lagi di masa hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan