Halaman

Khamis, 5 Disember 2013

Syarikat Tanggung Azabnya

Pembatalan lesen syarikat kawalan keselamatan baru-baru ini adalah sebagai iktibar, amaran dan pengajaran kepada syarikat lain supaya tidak melakukan kesalahan atau melanggar peraturan, kata Timbalan Ketua Setiausaha Kanan (Keselamatan), Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Alwi Ibrahim.

"Adalah menjadi tanggungjawab semua syarikat kawalan keselamatan mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan KDN bagi mengelak sebarang kejadian atau insiden buruk berulang," katanya dalam kenyataan hari ini.

Pada 24 Oktober lepas, KDN mengumumkan pembatalan lesen syarikat kawalan keselamatan yang menggaji pengawal keselamatan terlibat dalam kejadian menembak mati pegawai operasi Ambank di Jalan USJ Central 2, Subang Jaya, pada 23 Oktober.

Syarikat berkenaan didapati gagal mematuhi syarat dan peraturan pengendalian serta pengurusan agensi persendirian di bawah Akta Agensi Persendirian 1971.

Tapi tidakkah terfikir apa jadi pada nasib yang hilang punca pendapatan berikutan pembatalan lesen syarikat terbabit.Tidakkah ada sikap perikemanusiaan di dalam diri mereka yang membatalkan syarikat berkenaan.??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan