Halaman

Selasa, 24 Julai 2012

Buka plastik tak jejas nilai dinar Kelantan

Kota Bharu- Kerajaan negeri menafikan kenyatan Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad bahawa nilai dinar  Kelantan akan susut nilai apabila dibuka pembalut plastiknya.


Ahli Lembaga Pengarah KGT, Datuk Husam Musa. berkata nilai dinar dikeluarkan Kelantan Golden Trade Sdn Bhd (KGT) itu bukan terletak pada  plastiknya, tetapi pada emas (dinar) serta perak (dirham).
Beliau yang jugak Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, berkata plastik digunakan sebagai pembalut itu hanya untuk mengawal nilai seniya saja.
"Saya tidak mahu buat sebarang komen terhadap kenyataan mufti , mugkin beliau dengar laporan mengatakan dinar Kelantan tidak laku apabila buang pembalut plastiknya. Beliau tidak buat pemeriksaabnteliti,hanay dengar laporan orang. Saya inigin menegaskan nilai dinar Kelantan tertakluk atas emas serta perak,"katnaya.
Bercakap kepada pemberita selepas Mesyuarat Lembaga Pengarah KGT, di sini, semalam, Husam yang juga Ahli Lembaga Pengarah KGT turut bersetuju mengambil tindakan undang-undang terhadap Utusan Melayu Sdn Bhd dan bekas Pengarah Eksekutif KGT, Nik MahaniMohamad.
Katnaya, notis guaman sudah dihantar kedua-dua pihak itu 10 Julai lalu dan memberi tempoh 14 hari untuk mereka membalasnya sebelum notis berkenaan tamat 25Julai.

Sumber:BH 24 julai 2012

 LA: Sebelum cakap fikir dulu dan selidiklah dylu jika tak pasti sesuatu perkara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan