Halaman

Rabu, 14 November 2012

Pas samakan UMNO dengan pesakit kanser

UMNO telah mengidap penyakit ini agak lama, tetapi oleh kerana UMNO ini parti kaya-raya dan dipimpin oleh semua pemimpin-pemimpin yang ‘kaya baru’ maka hayatnya telah dapat disambung kerana yang kaya selalunya akan dapat berubat dan pergi terbang ke seluruh pelusuk dunia untuk berubat. Penyakit kanser UMNO ini sebenar nya sudah lama kerana ramai yang berpendapat ia mula merebak sejak pemerintahan Dr Mahathir. Tetapi UMNO mampu berubat kerana kekayaan pemimpin-pemimpinnya maka UMNO dapatlah untuk terus hidup sampai ke pilihanraya 2008 dahulu walaupun tanda-tanda kematian sudah jelas nampak apabila hilang majoriti 2/3 di Dewan Legislatif Parlimen.
Najib terpaksa ke hulu ke hilir serta mundar mandir ke darat dan ke baruh untuk memanjangkan usia parti yang sedang menghadapi penyakit yang serius itu. Sekali Najib melawat jutaan wang ringgit dibelanjakan dan semuanya ini adalah wang rakyat.

Siapa sebenarnya yang sakit? UMNO atau Pas?? Pas yang dah nak nazak,sebab sanggup bekerjasama dengan DAP.Pas yang sebenarnya pesakit kanser  tegar sebab terpaksa membuat pelbagai isu-isu semata-mata untuk mendapat perhatian daripada rakyat.Pas memang sudah ketandusan ida dan sudah tidak relevan untuk rakyat Malayisa dan Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan