Halaman

Jumaat, 25 Januari 2013

Pembangkang jahil ilmu ekonomi

Kerajaan mampu melaksanakan pelbagai projek pembangunan untuk faedah rakyat kerana masih mempunyai kewangan yang kukuh walaupun mengetahui kemerosotan ekonomi negara maju.  Kemampun Barisan Nasional (BN) bukanlah sekadar berdasarkan gerak hati tetapi berasaskan fakta sejarah.Kerajaan bijak mengawal perbelanjaan negara dengan mengambil kira pelbagai aspek berkaitan perdagangan ke negara maju terbabit. Berbanding dengan pembangkang yang jahil ilmu ekonomi ,tapi masi hada hati untuk mentadbir negara. Mahu ke tengok Malaysia nie telingkup dan rosak binasa di tangan mereka yang jahil??
Orang ramai yang kurang arif atau jahil mengenai perjalanan ekonomi dan pengurusan kewangan mungkin termakan janji-janji pembangkang dan membuat pilihan yang akhirnya memufliskan negara.

Lebih baik memberi alat menangkap ikan kepada seorang yang lapar daripada memberikannya ikan. Beri ikan, dia makan. Esok kena bagi sekali lagi. Tetapi kalau kita berikan alat menangkap ikan dan mengajarnya menangkap ikan, insya-Allah dia boleh mencari makan sendiri.Itulah di buat oleh kerajaan dari dulu lagi untuk rakyatnya,Bukan seperti pembangkang yang hanya merosakkan rakyat lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan