Halaman

Khamis, 13 Jun 2013

Cukup-cukup sudah,cukup sampai di sini sahaja pembangkang!!!

 Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien hari ini menyifatkan tindakan pemimpin pembangkang memboikot taklimat di Parlimen semalam, gara-gara tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13), sebagai tidak bertanggungjawab.
   
Beliau berkata tindakan itu jelas menunjukkan mereka tidak menghormati proses sistem berparlimen yang diamalkan, selama ini.
   
"Sungguh tidak bertanggungjawab, hanya seorang sahaja daripada parti pembangkang yang hadir semalam.
   
"Itu bukan sahaja menunjukkan mereka tidak menghormati Speaker dan proses berparlimen, malah pengiktirafan yang telah rakyat berikan kepada mereka (pembangkang) selepas PRU13," katanya kepada pemberita selepas melawat pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di sini.
   
Hishammuddin meminta semua pemimpin tidak kira kerajaan mahupun pembangkang untuk berhenti bermain politik dan lebih tumpuan kepada keselamatan dan pentadbiran negara.

"Cukup-cukuplah kita berpolitik...mereka ini masih ingin berpolitik tanpa memikirkan isu yang lebih penting seperti mentadbir negara dan keselamatan dalam negara," katanya.
   
Beliau turut mempersoalkan keikhlasan pemimpin pembangkang untuk mewakili rakyat di Parlimen sama ada hanya mahu menjadi wakil rakyat atau mahu berpolitik.
   
Beliau mengulas tindakan 88 pemimpin parti pembangkang tidak menghadiri taklimat itu kecuali anggota Parlimen Bakri, Er Teck Hwa dari DAP. - Bernama

Dah-dahlah tu pembangkang,tak perlulah semua isu nak dipolitikkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan