Halaman

Rabu, 17 Julai 2013

Peniaga India tempatan protes tutup kedai

Peniaga India tempatan dari tempat membeli belah utama di seluruh negara akan menutup kedai mereka, sehari, pada 16 Julai sebagai membantah karnival beli belah dan pesta perdagangan di negara ini yang disertai peniaga asing.

Presiden Pertubuhan Peniaga Tekstil dan Barang-barang Am India Malaysia (MITA), R.Moorthy Ramasamy, berkata karnival yang dianjurkan semasa musim perayaan menjejaskan pendapatan peniaga tempatan terutama di Little India.
Setiausaha MITA, Maheswary Ramasamy, tindakan membawa peniaga asing dalam pesta perdagangan adalah tidak baik kepada ekonomi negara kerana ia menyebabkan pengaliran keluar wang.

Beliau berkata ramai peniaga kecil India tempatan mendapati sukar untuk pulang modal akibat pesta seumpama itu dan lebih buruk lagi ada yang terpaksa tutup kedai.

Vasantharajan dilaporkan sebagai berkata karnival yang membabitkan penyertaan peniaga dari India menyebabkan peniaga "Little India' kerugian RM10 juta.

Tak cukup lagi ke begitu banyak aliran mata wang negara kita mengalir ke luar negara?? mengapa hendak ditambah lagi??kali ni,nak bagi pada negara India pula!!! 
Kerajaan tolonglah kawal keadaan ini,kerajaan harus tegas jangan nak lembik sepanjang masa!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan