Halaman

Isnin, 3 Mac 2014

Krisis Air Selangor Mainan PR

Seorang ahli Lembaga Pengarah FELDA, Datuk Mohd Isa Abu Kassim Sabtu mendakwa tercetusnya krisis air di beberapa kawasan di Selangor adalah akibat mainan politik Pakatan Rakyat (PR).

Beliau berkata krisis tersebut tidak mungkin timbul sekiranya kerajaan negeri pimpinan PR bersetuju dengan pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2, lima tahun lalu.

"Kerajaan Persekutuan telah lama menjangkakan bahawa krisis air akan berlaku di Selangor dan mahu membina Loji Rawatan Air Langat 2, sejak lima tahun lalu.

"Bagaimanapun kerajaan negeri di bawah pemerintahan pakatan pembangkang telah mempolitikkan isu tersebut sehingga menyebabkan pembinaan loji itu yang sepatutnya dimulakan sebelum ini masih tidak dimulakan sehingga sekarang," katanya.

Mohd Isa berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan 1,000 kotak air mineral kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dengkil, Shahrum Mohd Sharif bagi meringankan beban masyarakat Dengkil yang terputus bekalan air sejak dua minggu lalu.

Sementara itu, Shahrum berkata lebih 6,000 kotak air mineral telah diagihkan kepada penduduk hasil sumbangan beberapa pertubuhan bukan kerajaan, Angkatan Tentera Malaysia dan badan-badan korporat.

--BERNAMA

Harap rakyat didahulukan,yang menanggung seksa dan azab daripada permainan politik ini adalah RAKYAT.Kesianlah kat kami rakyat marhaen ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan