Halaman

Selasa, 15 Januari 2013

KL112 testimoni kejayaan kerajaan


Kerajaan juga sedar undang-undang mengenai kebebasan awam dan keselamatan negara perlu disesuaikan dengan proses serta amalan demokrasi yang bukan saja selaras norma antarabangsa, tetapi bertunjangkan sistem budaya, nilai dan norma kita," Datuk Seri Najib Razak, Perdana Menteri.

“Apa yang berlaku hari itu menunjukkan bahawa islah dan reformasi yang kita laksanakan adalah tepat. Tahniah atas profesionalisme dipamerkan pihak berkuasa.

“Saya juga mengucapkan terima kasih kepada pihak pembangkang... walaupun saya tidak bersetuju dengan mereka, tetapi mereka sudah menghormati semangat Akta Perhimpunan Aman 2012,” katanya.


kerajaan menepati janji dengan meminda Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 serta Seksyen 27 Akta Polis 1967 dan mengkaji sepenuhnya Akta Hasutan 1948 untuk digantikan rang undang-undang bertajuk Akta Keharmonian Nasional.

Katanya, ia menunjukkan kesungguhan kerajaan mengambil berat kepentingan serta hak rakyat dan sentiasa terbuka menerima setiap cadangan. 

“Kerajaan juga sedar undang-undang mengenai kebebasan awam dan keselamatan negara perlu disesuaikan dengan proses serta amalan demokrasi yang bukan saja selaras norma antarabangsa, tetapi bertunjangkan sistem budaya, nilai dan norma kita,” katanya.


 Apabila lagi yang nak dipertikaikan oleh pembangkang dan sekutunya,kerajaan sudah cukup bertolak ansur dan melakukan setiap tugas secara profesionalisme bukan seperti mereka yang bacul dan hanya pandai berkata-kata sahaja tanpa ada hasilnya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan