Halaman

Rabu, 16 Januari 2013

Terdesak ubah pendirian

Isu bukan Islam guna kalimah Allah: Anggota mahu keluar parti jika Majlis Syura PAS tak berubah

Kedua-dua pemimpin ini lebih mengutamakan kehendak dan kepentingan DAP berbanding suara Majlis Syura, sekali gus menggambarkan mereka mengamalkan politik hipokrit yang bertopengkan Islam," Prof Md Noor Deris, Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan PAS Pusat


Amal politik hipokrit bertopengkan Islam'

'Md Noor yang juga Pengerusi Biro Agama dan Ulama, Majlis Ulama Veteran UMNO Kelantan berkata, tindakan Nik Aziz dan Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang yang sebelum ini membenarkan penggunaan kalimah Allah kepada penganut agama lain didorong nafsu untuk mendapat pangkat dan kemenangan pilihan raya. 
Beliau berkata, tindakan itu jelas kepada masyarakat khususnya pengikut PAS untuk mengenali ciri-ciri was-was dalam perjuangan parti yang kini semakin terumbang ambing, sama ada mahu terus menurut kehendak DAP atau kembali ke pangkal jalan.



“PAS dalam keadaan kelam kabut dari segi pemikiran dan hala tuju. Sepatutnya sebelum Nik Aziz dan Hadi mengeluarkan kenyataan, Majlis Syura perlu bermesyuarat,” katanya.

Ketua Eksekutif Pertubuhan Ilmuan Malaysia (ILMU), Fathul Bari Mat Jahya berkata, PAS perlu mendisiplinkan ahli dan pemimpinnya supaya menghormati keputusan kepemimpinan ulama.

PAS perlu seia dan sekata bukannya bagi pendapat yang bercanggah antara Majlis Syura dan pemimpinnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan