Halaman

Khamis, 7 Februari 2013

Projek RM8 billion Dap,berbaloikah??


Projek yang bernilai RM8 bilion yang diumumkan oleh DAP Pulau Pinang Mei 2011 bakal mempunyai sebuah terowong dengan beberapa lebuhraya,khabarnya bakal diancam dan digagalkan oleh para perunding (consultants) yang dilantik.

 1) Jika projek ini dilaksanakan pada tahun 2003, kerajaan negeri Pulau Pinang hanya perlu membelanjakan RM2.3 bilion jika dibandingkan perlaksanaannya pada tahun 2012 yang bakal menelan belanja RM8 bilion ... Bukankah ini satu pembaziran dana sebanyak 5.7 bilion oleh kerajaan DAP Pulau Pinang? Mengapa ditentang perlaksanaan semasa kerajaan BN memerintah? 

2) Tender projek sejumlah RM3.2 juta telah dianugerahkan kepada tiga perunding bagi merealisasikan Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang ... Mengapa idea asal perunding ini berbeza dengan apa yang mahu dilakukan oleh kerajaan DAPigs Pulau Pinang?

3) Draf Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang masih belum lagi siap untuk dipertontonkan kepada media, rakyat dan dibahaskan ... Apa alasan kelewatan kerajaan DAP Pulau Pinang masih lagi belum membentangkan kepada umum? 

4) Tiga perunding yang dilantik bagi menjayakan projek ini langsung tidak melibatkan penyertaan perunding dikalangan bumiputera ... Dimana letaknya slogan CAT? ... Ketelusan? Keterbukaan? Akauntabiliti? ... 



rakyat buka mata dan minda ,nilailah sendiri siapa yang hendak menghancurkan  
Malaysia sebenarnya.Dap berhasrat menjadikan Malaysia seperti Singapura yang mana menidakkan hak kaum bumiputera,Sanggupkah kita pemilik asal Tanah Melayu melihat kekejaman Dap terhadap orang-orang Melayu.Sudah cukup sudah kita lihat kekejaman Dap terhadap Pulau Pinang.Di mana hak kaum lain dinafikan.Kalau anda memberikan sokongan pada Dap samalah anda ingin melihat kehancuran Malaysia!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan