Halaman

Rabu, 10 April 2013

PR tuduh Manifesto BN 'racun' untuk rakyat

 PAS melihat manifesto BN lebih kepada 'racun' kerana pada amalan biasa parti itu, perlaksanaan janji manifesto hanya akan meningkatkan hutang negara.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Idris Ahmad berkata, berbanding Pakatan Rakyat, perlaksanaan manifesto khususnya dalam pemberian bantuan kepada rakyat dibuat menggunakan wang lebihan hasil daripada kecekapan pengurusan.

"Pakatan Rakyat membantu rakyat hasil daripada lebihan bukan pinjaman. Sedangkan BN daripada pinjaman yang kemudiannya akan dibeban kepada rakyat.

"Kerajaan PR berjaya membuktikan dengan amalan. Walaupun satu ketika dahulu pemimpin BN mengatakan negeri PR akan bankrap. Sebaliknya wang kerajaan Selangor bertambah daripada RM400 juta kepada RM2.6 bilion," katanya dalam satu kenyataan.

Rakyat boleh menilai bagaimana Selangor yang ditadbir Pakatan Rakyat memberi 20 meter padu air percuma, bantuan RM2500 di bawah tabung kifalah serta Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) dan banyak lagi, namun pada masa yang sama pendapatan negeri juga meningkat.

kalau betul seperti yang dikatakan oleh PR, takanlah Selangor mengalami krisis air yang teruk.PR ni buat lawak ke??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan