Halaman

Isnin, 16 Disember 2013

Harga Barang Melambung Sebab Banjir??


Tindakan tegas pegawai dan anggota penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) berjaya menangani kenaikan harga barangan keperluan ketika musim banjir.

Timbalan Pengarahnya, Ahmad Dahuri Mahmud, berkata pihaknya mengarahkan 72 cawangan KPDNKK seluruh negara, terutama kawasan dilanda banjir melakukan pemantauan bagi memastikan tidak ada pihak mengambil kesempatan dan bekalan barangan mencukupi. 

Tindakan tegas 

Kami sentiasa melakukan pemantauan bagi memastikan harga barangan keperluan tidak dinaikkan sesuka hati, terutama ketika berlaku kejadian seperti banjir atau bencana lain” Ahmad Dahuri Mahmud, Timbalan Pengarah KPDNKK Pahang


“Kami sentiasa melakukan pemantauan bagi memastikan harga barangan keperluan tidak dinaikkan sesuka hati, terutama ketika berlaku kejadian seperti banjir atau bencana lain.

“Sikap peniaga yang mementingkan diri seperti ini tidak boleh diterima dan kita tidak akan bertolak-ansur jika ada peniaga dikesan melakukan manipulasi harga barangan keperluan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas menyertai Program Gotong-Royong Perdana di Sekolah Menengah Kebangsaan Pulau Tawar (SMKPT), dekat sini, semalam.

Program itu disertai 50 kakitangan KPDNKK dan mereka bersama-sama membersihkan peralatan dan pekarangan sekolah itu yang dinaiki air 1.6 meter dalam kejadian banjir baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan