Halaman

Selasa, 31 Disember 2013

2014 Harus Disambut Secara Islam

Mengapa setiap kali sambutan tahun baru,mesti nak diadakan konsert??mengapa perlu kita menggalakkan percampuran antara lelaki dan perempuan dan ini akan menggalakkan berlakunya bermacam-macam malasah sosial.

Mengapa tidak diubah sambutan ini dari kebaratan menjadi keislaman??Islam itu indah ,tapi mengapa kita yang beragama Islam di dalam negara Islam tidak melakukannya??

Di manakah salahnya,adakah kepada pemimpin?
Usah kita undang bala dari Allah SWT tiap kali menyambut tahun baru.Lagi pun ini tahun baru dalam kalendar Masihi,padahal dalam kalendar Islam dah pun kita menyambut tahun baru. Inilah jadi kalau hidup terlalu berpaksikan barat.
Ikut membuta tuli tanpa menggunakan otak.Bila bala dah menimpa barulah nak ingat Allah SWT pada masa tu.
Alangkah baiknya sambutan tahun baru pada malam ini dilakukan dengan bacaan Yasin dan solat hajat agar negara kita sentiasa dibawah lindungan Allah SWT.
Tak perlulah konsert dan ambang tahun baru ni semua,ini semua perbuatan lagha.Usah persia-siakan peluang menyambut tahun baru yang Allah berikan kepada kita.
Kerajaan selalu menyuruh rakyat mengubah itu ini,tapi mengapa tidak kerajaan sendiri mengubah dulu cara sambutan tahun baru yang diamalkan selama ini??
Pemimpinlah yang perlu membuat perubahan dahulu.Jangan dok suh rakyat je buat.Lagipun ini untuk kebaikan semua selain boleh mengelakkan perkara-perkara yang tidak sepatutnya berlaku pada setiap kali menjelang tahun baru .
Renung-renungkan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan