Halaman

Selasa, 31 Disember 2013

Rakyat Merindui Zaman Pemerintahan Tun Mahathir

Kita semua rindukan zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri Malaysia.


Masa tu , kita ibarat 'budak kecik' kerana semuanya 'ayah' kita dah buat semuanya.

Tapi kita kena ingat, zaman Tun Dr Mahathir dah berlalu. Tetapi semua lupa, walaupun zaman itu dah berlalu tak bermakna kita boleh buang terus Dr Mahathir. Nasihat beliau sebagai org berpengalaman, gunakanlah sebaiknya. Jangnlah ditolak mentah-mentah.

Tun sangat bijak kerana mengamalkan konsep "tarik rambut dalam tepung,rambut tak putus dan tepung tak berselerak" di mana tidak ada pihak yang akan terasa dalam setiap tindakan kerajaan.

Saya amat suka zaman Tun memerintah,rakyat aman ,tak ada yang gaduh-gaduh seperti sekarang.Tak ada pun tunjuk perasaan atau demonstrasi dari semua lapisan masyarakat dan kaum.Tak berlakupun kucar kacir macam sekarang.Saya rindukan zaman pemerintahan Tun yang sangat bijak dan dihormati seluruh dunia.

Zaman Tun ada juga berlaku kenaikan harga,tapi kenaikan tidak dilakukan secara mendadak sehingga menyusahkan rakyat,kerana Tun tahu kalau sekali dia menyusahkan rakyat,rakyat akan hilang kepercayaan terhadap pimpinannya.

Rakyat Malaysia begitu sayang dengan Tun sehinggakan ramai yang bersedih bila mana Tun mengumumkan untuk menarik diri dari tampok pemerintahan negara.Berundur Tun menyaksikan pemimpin-pemimpin yang mengambil alih tidak dapat menanding kebijaksanaan Tun dalam mentadbir negara.

Tun Mahathir ibarat permata yang sangat berguna untuk rakyat Malaysia.

Tun sangat mementingkan kebajikan rakyat.Walaupun Tun sudah lama meninggalkan pemerintahan negara tapi setiap idea dan pandangan Tun sangat relevan sehingga sekarang.

Tun merupakan satu "anugerah" untuk rakyat Malaysia.Kerana kebijaksanaan dan kelantangan Tun,Menyebabkan Malaysia dikenali seluruh dunia.Sebut sahaja nama Tun Dr Mahathir,semua orang tahu.Pengaruh Tun sangat besar dan auranya sangat terkesan.

Sekarang rakyat merindui zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir.Kami sayang kepada Perdana Menteri Malaysia yang ke-4.
Kami doakan Tun terus diberikan kesihatan yang bagus untuk terus menegur pemimpin Melayu yang mudah lupa..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan