Halaman

Selasa, 31 Disember 2013

Perhimpunan Bukan untuk Gulingkan Kerajaan

Menurut Gerakan mahasiswa, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM),berkata perhimpunan di Kuala Lumpur yang dirancang oleh gerakan itu pada sambutan ambang tahun baharu bukanlah bertujuan untuk 'menggulingkan kerajaan'.
Katanya adalah untuk menyatakan rasa tidak puas hati terhadap peningkatan kos sara hidup.

Penganjur perhimpunan itu,  yang dikenali sebagai Gerakan 3112-Turun, turut disokong oleh beberapa badan bukan kerajaan (NGO) termasuk Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun).

Tapi yang pelik,jika benarlah perhimpunan itu untuk menyatakan bantahan terhadap kerajaan atas kos sara hidup yang meningkat,mengapa perlu diadakan pada 31 Disember ini.??

Mengapa tidak dilakukan sebelum ni??Mengapa pada sambutan malam tahun baru,SMM pun sibuk nak berhimpun untuk mengadakan bantahan.Jika benarlah niat mereka untuk membuat bantahan terhadap peningkatan kos sra hiudp,pasti mereka tidak memilih tarikh 31 Disember ini.Kerana bila terlalu ramai yang berhimpun untuk menyambut tahun baru,mungkin akan terjadi kejadian-kejadian yang tidak diinginkan dan di luar kawalan terjadi.

Jika benar,niat mereka suci untuk Menyatakan bantahan sahaja dan bukannya untuk gulingkan kerajaan pasti mereka lebih memikirkan keselamatan awam.

Bukannya mereka juga turut menangguk di air yang keruh untuk menggeruhkan lagi keadaan yang sedia ada.

Di harapkan pihak polis memantau keadaan ini sebelum "nasi menjadi bubur".

Banyak lagi cara untuk menyatakan bantahan bukannya dengan cara ini.Di harap anak-anak kecil tidak dijadikan mangsa oleh sesetengah ibu bapa yang sanggup membawa anak-anak mereka ke tempat seperti ini.

Bukan apa ,takut membahayakan kanak-kanak itu.

Kalau masih ada rasa sayangkan keamanan dan tanahair yang tercinta,diharapkan anda semua tidak hadir di Dataran Merdeka .Ketidak hadiran di situ memberi bukti yang rakyat Malaysia masih cintakan keamanan dan masih mengamalkan demokrasi.

Sayanglah dengan  apa yang telah kita miliki,jangan sampai ada tangan asing yang mengambil kesempatan atas kebodohan kita sesama kita.

Melayu sesama Melayu bertelagah DAPig bertepuk tangan.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan