Halaman

Selasa, 10 Disember 2013

Mat Sabu tak gentar dilabel anut Syiah

mat sabu

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, beliau tidak gentar dengan pendedahan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang mengaitkan dirinya dengan fahaman Syiah.

Malah kata Mohomad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu, beliau sudah biasa dengan tuduhan seumpama itu.

Ujarnya, sejak beliau menyertai parti Islam itu pada awal 1080-an, beliau sudah biasa dipenjarakan termasuk dua kali ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

“Umur saya sudah 59, kalau terpaksa habiskan sisa-sisa hidup saya naik turun mahkamah dan masuk penjara, saya akan hadapi,” katanya kepada sebuah portal.

Tambah Mat Sabu, peguam yang dilantiknya kini sedang menunggu tindakan lanjut Ahmad Zahid.

“Peguam masih lagi kaji tindakan susulan yang akan dilakukan. Kita tunggu dulu pendedahan dia,” katanya.

Ahmad Zahid semalam berkata akan mendedahkan bukti dalam waktu terdekat bagi mengesahkan dakwaannya bahawa "orang nombor dua" Pas terbabit dengan fahaman Syiah.

Bukti itu akan didedahkan pada sidang media khas yang akan diketuai oleh Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi serta pegawainya.

Terdahulu, Ahmad Zahid pada sesi penggulungan Perhimpunan Agung Umno mendakwa "orang nombor dua" Pas terbabit dengan Syiah, kenyataan yang dianggap merujuk kepada Mat Sabu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan