Halaman

Jumaat, 13 Disember 2013

Harga tambang LRT

Pengerusi SPAD, Tan Sri Syeh Hamid Albar membayangkan kenaikan Harga tambang LRT melalui Statement Beliau?!

Nampak seakan-akan akan perlumbaan di kalangan GLC untuk berlumba-lumba menaikkan Harga perkhidamatan tanpa memikirkan kesan yang bakal diterima Rakyat khususnya di kawasan bandar ini. Tolonglah Jangan buat kerja tanpa berfikir berkali-kali dengan otak! 

KERAJAAN sebelum ini telah mengalakkan Rakyat khususnya Warga kota untuk menggunakan perkhidamatan awam, namun cadangan untuk menaikkan tambang perkhidamatan awam ini seakan-akan jerat untuk pengguna khususnya Warga kota yang sedia maklum telah terbeban dengan kos Sara Hidup yang tinggi di Kuala Lumpur ini.

Adalah tindakan dan cadangan ini mahu menguji kesetiaan Rakyat yang telah memberikan kemenangan Kepada BN Dalam pilihanraya umum ke13 yang lalu?

SPAD seharusnya melihat atau menbuat kajian latar belakang pengguna pengangkutan awam yg rata-ratanya merupakan golongan pekerja kelas sederhana dan rendah manakala kelas menengah dan atasan menggunakan pengangkutan sendiri.

Sehubungan dengan itu, Kerajaan perlu menjelaskan rasional terhadap peningkatan pelbagai kos yg dilihat seperti sudah dirancang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan