Halaman

Selasa, 26 November 2013

Pas Umno perlu bersatu






Kesediaan Pas untuk bermuzakarah dengan Umno hanya berhubung kait dengan Islam dan tidak menyentuh ideologi parti, kata Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar.

Bekas Naib Presiden Pas itu berkata, Umno perlu menyatakan pendiriannya jika benar-benar mahu bekerjasama dengan Pas dalam memastikan syariat Islam dapat dilaksanakan dengan baik di negara ini.

"Sekarang terpulang pada Umno atas apa isu sekalipun. Perkara ini bukan sebab nak sertai Umno.

"Kita setuju nak bekerjasama untuk muzakarah. Isu ini berkaitan dengan pelaksanaan syariat Islam di Malaysia," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, semalam.

Menurutnya, jika Umno serius untuk Malaysia melaksanakan hukum Islam secara sepenuhnya, Umno perlu bersetuju sebagai tanda kesungguhan mereka.

Sementara itu, Ahli Parlimen Dungun, Wan Hassan Mohd Ramli pula menyifatkan muzakarah itu sangat penting dalam memastikan syariat Islam dipatuhi.

"Cuma terpulang pada keputusan dan kemudian perlaksanaannya. Teorinya sangat baik, tetapi perlaksanaan satu hal yang lain.

"Pelaksanaan berdasarkan kerjasama dari muzakarah itu dan perlu mengikut kesesuaian semasa," katanya.




Harap ada "keajaiban " berlaku bila Pas dan Umno bermuzakarah.Mula- mula bincang pasal Islam mana tahu lepas ni boleh bincang pasal negara pulak.Sangat berharap kedua-dua parti ini bersatu demi Islam dan bangsa Melayu khususnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan