Halaman

Selasa, 17 Disember 2013

Menteri Perlu Peka Masalah Rakyat

Kenyataan menteri yang meminta pengguna lebuh raya menggunakan laluan biasa sekiranya tidak bersetuju dengan kenaikan tol, dikritik Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun.

Khairul Azwan dalam satu sidang media semalam menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Seri Abdul Wahid Omar  lebih berhati-hati dalam memberikan saranannya kepada pengguna lebuh raya.

“Kami tidak bersetuju dengan kenyatannya. Beliau perlu lebih berhati-hati dengan apa yang dikatakan.

"Kenyataan itu memperlihatkan rasa tidak sensitif terhadap keperluan rakyat,” ujar beliau.

Tambahnya, "terpulang kepada rakyat untuk memilih dan jangan mengajar mereka".

Terdahulu, Abdul Wahid berkata pengguna jalan raya yang tidak bersetuju dengan kenaikan tol boleh menggunakan jalan biasa.

“Kami menyediakan jalan alternatif kepada mereka yang sanggup membayarnya. Kepada yang berasa kadar tersebut terlalu tinggi, mereka ada pilihan untuk tidak melaluinya,” beliau dipetik sebagai berkata.

Abdul Wahid turut menjelaskan, kerajaan terpaksa membelanjakan RM400 juta sebagai pampasan kepada syarikat konsesi lebuh raya jika mereka diberi kelonggaran untuk menangguhkan kenaikan kadar tol yang sepatutnya disemak tiga hingga lima tahun sekali.


Sebab tu orang tua-tua selalu berpesan, terlajak perahu boleh di undur ,terlajak kata buruk padahnya.
Samalah juga dalam kes ini, sebelum mengeluarkan sesuatu kenyataan ,kena fikir dulu,bukan dah cakap baru fikir,ini hanya menunjukkan "kebodohan dan sikap pentingkan diri sendiri".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan