Halaman

Rabu, 20 November 2013

Anwar tuduh Khalid "Kedekut"

Isu cara kerajaan negeri Selangor pimpinan Abdul Khalid membelanjakan wang kerajaan negeri menjadi topik perbincangan hangat sejak kebelakangan ini sehingga ada yang melebelkan beliau sebagai ‘kedekut’.
Ini kerana mereka berasa amat sukar untuk mendapatkan peruntukan daripada kerajaan negeri untuk melaksanakan apa-apa projek di negeri itu walaupun Selangor mempunyai rezab wang yang banyak.
Pemimpin utama PR yang juga Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mengkritik Khalid secara terbuka di samping memuji Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Abdul Khalid ketika menjawab kritikan itu berkata, beliau menerimanya dengan baik dan menganggap ia sebagai satu perkara biasa.
Namun, kenyataan yang dikeluarkan Abdul Khalid bahawa dia lebih mengambil berat kritikan rakyat berbanding pemimpin dan ahli politik mendapat mendapat serangan balas Ahli Parlimen Pucong dari DAP, Gobind Singh Deo.
Gobind meminta Abdul Khalid memberikan penjelasan mengenai kenyataannya itu kerana pemimpin politik mewakili suara rakyat kerana rakyat memilih mereka.
Setiausaha Politik Menteri Besar, Selangor Faekah Husin ketika menjawab kritikan itu, berkata majikannya itu bukan kedekut, tetapi berbelanja dengan baik (pruden).
Faekah berkata, Selangor sangat berjimat dalam berbelanja sebagai persediaan menghadapi sekatan daripada kerajaan Pusat terhadap negeri di bawah pentadbiran PR termasuk Selangor. – 23 Oktober, 2013.

Aik,peliklah Anwar ni,"orangnya' sendiri tak nak puji,tapi puji pula bukan main lagi kat anak Lim Kit Siang.Mungkin Khalid tak bagi Anwar duit,tu yang kata Khalid "KEDEKUT".Kesian kau Anwar..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan