Halaman

Rabu, 20 November 2013

Karpal "Tikam" Pas

Mengapa pemimpin Pas terus-menerus  mendiamkan diri berkenaan kenyataan Pengerusi Dap,  Karpal Singh menyarankan parti politik dan badan profesional berasaskan agama dan kaum dimansuhkan.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, yang diasak pelbagai soalan berkaitan isu itu enggan menjawab secara langsung atas alasan mahu melihat perkembangannya terlebih dulu. 

Kita bukan (berdiam diri) kerana sebelum ini pun, isu mana yang kita tak jawab? Kita jawab semua dan kita tidak berdiam diri,” katanya di ibu pejabat PAS di sini, semalam. 

Kenyataan Karpal yang dibuat dalam sidang media di Pulau Pinang pada 5 November itu, dikecam Dewan Pemuda PAS (DPPM) dan Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP), dengan mendesak Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu memohon maaf. 
Bagaimanapun, Pengerusi DAP itu menerusi kenyataan balas kelmarin, menegaskan tidak wujud keperluan beliau memohon maaf kerana kenyataannya itu merujuk kepada parti politik berasaskan kaum seperti UMNO, MCA dan MIC.

DAP terlupa kot ,yang rakan sekutunya Pas juga parti yang berdasarkan kaum dan agama.Kalau tidak,takkanlah dari dulu sampai sekarang Pas memperjuangkan HUDUD nya.Kesian Pas nak sangat bersekongkol dengan Dap sangatkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan